Media og PR selskaper I Norge

Media og PR selskaper I Norge

Når vi hører om media og PR selskaper i Norge, er det ofte de store selskapene vi referer til. Det kan være Schibsted, NTB eller de store avisene. De har enorme muligheter til å reklamere og gi ut god PR. Andre kjenner vi som First House, Axxept, Lynx også videre. Alle disse jobber alle opp mot salg av bestemte varer og tjenester.

Men det fins mange andre media og PR byråer i Norge. Alle jobber de tett på internett. For som flere og flere har forstått, er internett en gedigen markedsplass. Den er ikke begrenset av landegrenser, språk eller nasjonalitet. Det betyr i prinsippet at selv du som liten bedrift eller enkeltperson kan begynne å promotere og selge dine varer. Genialt ikke sant?

Dinamo

Oslo er hovedsted for mye aktivitet, og de samles gjerne på Fornebu, Nydalen eller i sentrum. Dinamo regnes som et kommunikasjonsbyrå, som har store oppdragsgivere. Spesielt de store TV-selskapene var interessert i Dinamos tjenester. Selskapet har vunnet mange priser i fornemme konkurranser.

Aller Media

Aller Media skjønte fort at internett var viktig for å promotere seg selv og sine kunder. Det er spesielt de store ukebladene de har satset på og drifter Se og Hør, Allers, Dagbladet med flere. Disse har alle nettversjoner som er blant Norges mest leste nettsider. De jobber med selskap som Bladcentralen og Ahead Group.

Cox

Cox er en del av mediehuset i Bergen, som jobber med media og kommunikasjon for bedrifter og selskaper. De mener arbeidet handler om å samle nye ideer og setter tanker ut i dagen. Samtidig er det viktig med innsikt og erfaring for å komme fram til de beste løsningene. I dag har konsernet kontorer i alle de store byene i Norge.

Polaris Media

Polaris har kontorene i Trondheim, som har satt seg som mål å være ledende aktør i nordligere deler av landet. Dessuten ønsker de å være en synlig aktør på internett, og det gjør de blant annet med god CRM og bruk av profesjonelle skribenter. De har stor frihet til hva de vil skrive om, selv om det skal være forankret lokalt og regionalt.

PR operatørene

Disse engasjerte kommunikasjons-strategene jobber med media og internett. De har en forståelse av at PR er det aller viktigste innenfor nettverksbygging og suksess. Dette gjøres med engasjerende fortellinger og uovertruffent innhold. Det er ikke uten grunn mange media -og PR-selskaper satser sterkt på nettopp denne delen av bransjen. PR operatørene lager innhold, får historiene ut til allmennheten og øker bedriftenes resultater.

Vil du lykkes på nett – skaff et PR-byrå!

Vil du lykkes på nett – skaff et PR-byrå!

Som du sikkert har forstått er det ikke bare å knipse for å lykkes på nett. Det er mange om beinet og det er mange metoder som er bedre enn andre. Å engasjere et media og PR-byrå kan sette oppsving om ditt engasjement, slik at din bedrift plutselig kommer i søkelyset. Det er ingen lett sak å gå fra null til millionomsetning, men det er like mulig som alt annet. Uansett kreves det hardt arbeid.

Related Post

Norske aviserNorske aviser

Her i landet har det i mange år vært avisene som har hatt omtrent monopol på reklame, de er fortsatt ganske store innen dette men internett og mulighetene man har